Monday, December 21, 2009

kita alpa dgn dunia....

salamalaik....
sudah 5 maal hijrah hari niew...
tapi apa yg telah kita lakukan selama 5 hari niew?
kita msih leka dgn hal2 dunia....
aku masih leka...masih byk masa aku hbskan dgn tido...
byk aku hbskan depan laptop...
aku kata aku inginkan perubahan....tetapi perubahan apa yg telah aku lakukan...
ingatlah...dunia ini sementara...
ya rabbi masih melihat kita...melihat kita setiap hari....
merakam segala perbuatan kita untuk diadili di hadapan semua
di padang masyhar nanti....
berhentilah melakukan maksiat...lakukanlah segala yang mampu untuk
mendapat saham daripadaNYA....jgn kita lakukan sesuatu yg bley melupakan kita kepadaNYA....kembali la mengingatiNYA, dgn mengingatinya hati-hati akan menjadi tenang....amin....
semoga hati-hati kita sentiasa bertasbih mengingatiNYA....amin...
salam....

2 comments:

sarah_o said...

bkn 5 maal hijrah la..5muharam..

nAsirah NasIR said...

haha...lupa la weyh...sengal...tq..=)