Sunday, September 19, 2010

aku malu...

aku malu...
aku malu sbb aku x mensyukuri nikmat yg diberikanNYA...
aku malu kepadaNYA kerna aku tidak pernah mencuba utk menghargaiNYA..
aku malu kepada mereka (org-org beriman) yg tidak pernah lupa utk bertasbih kepadaNYA..
aku malu kerna mereka berjuang di atas jalan ALLAH..
dan aku?? aku mengejar duniawi..
aku lupa kepadaNYA dlm urusan seharianku..
aku mengejar dunia yg fana ini....
bergelak ketawa, melupakan saudara seISLAM yg kelaparan di sana,
yang berjihad mempertahankan ISLAM yg sebenar...
aku menyokong kemungkaran serta kejahatan....tanpa kusedari....
kemanakah perginya nilai ISLAM dalam diriku yg di ajar oleh ustaz dan ustazahku dahulu.
kemanakah perginya nilai ISLAM yg naqibah ku ajarkan kepadaku dahulu...
tiada bezanya aku dgn mereka yg jahil...
kerna aku tidak mengamalkan ilmu yg aku ada...
aku malu utk mengamalkannya.......
sedarlah wahai diri, bukan mereka (manusiawi di alam ini) yg akan membantumu
di sana nanti...

sedarilah.....
ia terletak atas dirimu sendiri...dalam membantu menegakkan ISLAM....
tiada apa yg boleh dimulakan tanpa dirimu sendiri yg memulakannya...
mulakan dirimu sebagai permulaan....
sukar utk memulakan sesuatu kebaikan...
kerna kebaikan itu asing di zaman ini...

semoga diriku mampu berubah keranaNYA......AMIN....

No comments: