Monday, April 27, 2009

gelora di dlm jiwa tika exam...

salam...
esok aku exam...
aku rasa tension...
nak kata x study, suda....
tapi tension 2 ada....
aku study bukan utk exam....
aku study sbb itu fardhu kifayah...
utk dapat redhaNYA....
tapi bila aku berubah niat aku rasa,
rasa tenang dlm belajar itu akan hilang...
aku rasa itu lah sbbnya aku jadi tension....
sbb aku berlumba2 nak dpt lebey dr sekadar lulus...
itulah sebabnya....

kita belajar,
mestilah kerana ALLAH...
agar segala-galanya akan dipermudahkan ALLAH...
bila mendapat keputusan,
kejayaan disambut dgn tidak terlampau riang,
jika mndpt markah yg kurg bgs,
disambut dgn redha ilahi...
menunjukkan yg ALLAH masih syg akan kita...
syg kita dan ALLAH mahu kita kembali sedar padaNYA...
itu ujian...
redhalah dgn apa yg ALLAH berikan...
kerana ALLAH tahu yg terbaik utk kita....
segalanya di bawah perancanganNYA...
tiada yg terbaik dr ketentuanNYA....

marilah kawan2..sahabat2...
kita berpegang teguh padaNYA....
ikutlah ajaran agama ISLAM yg diturunkanNYA
pada rasul junjungan kita,
Nabi Muhammad S.A.W....

tujuan kita hidup di bumi in adalah menjadi khalifah,
memakmurkan bumi ALLAH ini...
tapi sejauh mana telah kita lakukan....
marilah kita kembali mengingati segala yg telah diajar
oleh nabi muhammad S.A.W.
marilah kita mempraktikkannya....
sesungguhnya,
ALLAH akan menolong siapa-siapa,
yg menolong agamanya....


-segalanya bermula dgn niat-
nasirah nasir


No comments: