Saturday, October 24, 2009

hati yang semakin sepi....


assalamualaikum..

hari niew hari sabtu...
aku bgn seperti biasa...tetapi...
trs ke pdg polo bersama kak seri..
having fun...menyihatkn bdn...
tapi rasanya konsep niat x menghalalkan cara 2...wujud...

hm....
semakin dewasa..
semakin ku rasa diri ini jauh...
dari jalan yg MAHA ESA...
semakin byk benda lagha yg aku buat...
huhu....
aku sedar...tapi menghentikan segalanya...
sgt sukar utk dilakukan....
inikah yg dinamakan lalai dgn dosa yg di lakukan???

aku ingin kembali....mmg ingin kembali ke jalan yg benar...
tapi, aku x mau kawan2 menganggap aku sebagai org yg terlalu 'islamic'..
sbb aku taw aku bukan begitu...
aku taw aku x mampu untuk berdakwah...
cuma mampu untuk menyokong dlm senyap...
setakat itu kemampuan aku....

dan aku taw....

aku jenis yg memilih usrah...
aku inginkan sebuah usrah yg mampu menarik aku...
yang memahami aku....yang tidak mendesak aku...
untuk melakukan perubahan secara drastik....
yg tidak marah2...yg mempunyai konsep menyayangi semua
org...tanpa mengira background...agama....
yg tidak judge aku dan org lain...secara luaran...huuuu...

dulu, semasa di sekolah n matrix...
byk usrah seperti ini yg ku dampingi...
tapi skrg...
hatiku sudah tidak terdetik...
sudah mati...sudah penuh dgn kehitaman...sudah necrosis...
hanya sedikit yg masih berguna...
yang berguna itu lah...
yg masih mampu menghidupkan keislaman ku...
yg menyebabkan untuk aku bersolat, berpuasa...
mengingati yang maha esa...pada satu2 ketika...
tapi itu sahaja yang mampu aku lakukan...
tiada kegiatan yg lebey dr itu yg mampu aku lakukan...

bila akan cahaya kebenaran itu dtg menerbit kembali ke dlm jiwa
yang makin lemah ini??

ya ALLAH, bantulah hambamu ini yang semakin
jauh meninggalkan MU, ya ALLAH...................................................

No comments: